Archív článkov

Deklarácia práv nadaných detí

11.02.2015 23:30
Deklarácia práv nadaných detí v systéme vzdelávania podľa NAGC: Nadané dieťa má právo: byť podporované prostredníctvom adekvátnych skúseností na vyučovaní dokonca aj vtedy, ak ostatné deti rovnakého veku či ročníka nie sú schopné profitovať z týchto skúseností, byť zaradené do skupín a...

Šťastie v školách: Ako komunikovať s dieťaťom pri nevhodnom správaní

28.04.2014 00:00
Darina Vranová Aj učiteľ je človek, ktorý  má právo na chyby a nie je hneď pripravený zdolávať rôzne problematické situácie s nadhľadom a prakticky sa učí za pochodu hľadať prístupy. Tu by som chcela opísať svoje hľadania a moje postrehy. Ak sa v praxi stretneme so správaním žiaka, ktoré...

Prečo školy nie sú pre chlapcov

21.11.2013 00:00
Zuzana Gránska Ak by ste sa teraz prišli pozrieť do ktorejkoľvek materskej školy, uvideli by ste tam približne rovnaké scény. Dievčatá sa ticho hrajú a venujú sa kresleniu, maľovaniu, hraniu s bábikami a podobným pokojným aktivitám. Zatiaľ čo chlapci pobehujú, vyrušujú  a ak ich uvidíte v...

Stretol som skutočného guru

30.10.2013 00:00
Vladimír Burjan Pär sa prvých 50 rokov svojho života venoval klasickej hudbe. Potom založil v Järne veľmi netradičnú školu Solvik, ktorú buduje už 30 rokov. Jej zakladatelia ju považovali za waldorfskú, ich poňatie sa však od hlavného prúdu waldorfskej pedagogiky značne líši. Dnes je Pär vnímaný...

Rešpektovať a byť rešpektovaný

19.10.2008 00:00
Lucia Čopíková Pri výchove svojich detí neustále rozmýšľam, ako ich pripraviť do života tak, aby z nich vyrástli slušní a zodpovední ľudia. Verím, že väčšina rodičov uvažuje podobne. Pri hľadaní vzorov sa v prvom rade opierajú o skúsenosti zo svojho detstva.  Aj keď som svojim rodičom vďačná...
Záznamy: 21 - 25 zo 25
<< 1 | 2 | 3