Rozhovor s psychológom Vladimírom Dočkalom o nadaných deťoch
Doc. PhDr. Vladimír Dočkal, CSc. pracuje s deťmi už vyše tridsať rokov. Po revolúcii bol úspešným riaditeľom bratislavského Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie, dnes je vedeckým pracovníkom v rovnakom ústave. Vladimír Dočkal je právom označovaný za stálicu na slovenskom psychologickom nebi.
Z rozhovoru vyberáme:
"Intelektovo nadané dieťa si viac pamätá a rýchlejšie sa učí - tu nemám na mysli iba školské učenie. Sú nadané deti, ktorým sa v škole nedarí, pretože to, čo sa učia a spôsob, ako sa učia, ich nemotivuje prejaviť svoj talent. Podnety často hľadajú inde a v škole môžu byť nielen neúspešné, ale aj problémové. Na vyučovaní sú duchom neprítomné, alebo vyrušujú, rozprávajú či vykrikujú, hoci neboli vyzvané. Samozrejme to neplatí o každom nadanom, dokonca ani o väčšine z nich. Ale treba rátať s tým, že nadaný žiak nemusí byť vždy bezproblémový."
Celý rozhovor si môžete prečítať na goo.gl/Tx8Qg3.